Arabian Nights
Arabian Nights bestaat uit een Basisspel, Gamblespel en Kaartspel.
Basisspel
Het spel start standaard met het Basisspel, bestaande uit 4 rollen, je speelt op 1 winlijn, met uitzondering van het stersymbool dat kriskras telt. Met de autoholdfunctie worden rollen met een bepaalde combinatie automatisch vastgezet, met de Reset-knop kun je deze vastgezette rollen weer vrijgeven. Je kan natuurlijk ook zelf bepaalde combinaties vast zetten tijdens het spel.
Gamblespel
Het Gamblespel wordt geactiveerd zodra er een winnende combinatie verschijnt in het Basisspel. Het rad begint te draaien en met behulp van de winschijf kan je inzetten. Hoe lager je inzet hoe groter de kans om je credits te verdubbelen. Met de Stop-knop zet je de winschijf op een bepaalde waarde en laat je het rad langzaam uitlopen totdat het tot stilstand komt. Als het rad stopt op de juiste keuze in de Winschijf, dan worden je credits vermenigvuldigt met de waarde in de winschijf.
Kaartspel
Wanneer je geen winnende combinatie hebt maar wel punten op de symbolen op de winlijn, dan speel je het Kaartspel. Naast het Kaartspel vindt je de credits die gewonnen kunnen worden bij kaarten op een bepaalde lijn. Zodra er een aantal in lijn worden geshowd in de kaartreeks worden deze punten toegevoegd aan de Kaartenmeter. Het Kaartspel bestaat uit de volgende speelelementen:
Schudden (4):
De rollen in het basisspel worden geschud en met behulp van de Stop-knop beginnen de rollen willekeurig te draaien. Kaartspel (5-6): De kaarten in het kaartspel worden geschud waarna 2 kaarten worden geshowd, deze kaarten lichten op in de kaartreeks.
Kaarten schudden (7):
Op elk willekeurig moment tijdens het Kaartspel mag je deze functie gebruiken. Alle kaarten in de kaartreeks worden geschud en met de Stopknop wordt het schudden gestopt en verschijnen hetzelfde aantal kaarten in een andere reeks.
Joker (8):
De Joker kan je gebruiken om een in lijn reeks in het kaartspel compleet te maken. Als je de Joker gebruikt lichten de kaarten in de kaartreeks 1 voor 1 op en als je op Stop drukt blijft die specifieke kaart opgelicht.
Dubbel (9):
De punten verdient in het kaartspel zullen verdubbeld worden zodra je 9 punten hebt op de rollen in het basisspel.
Superflush (10-11):
De kaarten worden 3x geschud en de vertoonde kaarten verschijnen in de kaartenreeks. Er worden dus in totaal 6 kaarten opgelicht in het kaartspel, waardoor grote kans ontstaat voor een `in lijn` in de kaartreeks. Gewonnen credits worden toegevoegd aan de Flush-meter (23).
500 (12)
– 500 credits gewonnen en deze worden toegevoegd aan de Kaartenmeter. Bij 2 of meer punten in het Basisspel vervallen alle features in het Kaartspel!